12. 10. 2006

MobiSystems Docs, unicode a japonština

   Tento post budiž takovou malou předzvěstí chystaných příspěvků o nejlepším balíku office aplikací pro Palm OS.
   Dnes se týká ale jen Unicode, japonštiny a jejího korektního zobrazení. Není to nic složité, vše co musíte udělat je dát TTF font obsahující reprezentaci japonských znaků na SD kartu do adresáře Fonts a MobiSystems Docs je pak nabídnou v menu. A je to ještě lepší, dokonce vám umožní přes Insert Symbol vložit libovolný znak obsažený v TTF souboru.
   Dost řečí tady jsou screeny. Dokument je ve formátu word doc.




 
PS: doufám že se v tom dokumentu nepíše, že jsem jouda nebo tak něco :-D
Japonsky opravdu neumím a k tomuto postu mě inspirovaly dvě diskuse na palmhelp.cz
 Odkaz na první diskuzi a na druhou diskuzi.

5 komentářů:

Michael řekl(a)...

Hehe, alespoň jsi se mě mohl zeptat, jestli ti dovolím tvou inspiraci zhmotnit v podobě příspěvku :)))))))))

Jelikož mám Docs to go přímo v Palmu, budu se hodně rozhodovat. Ale ta japonština navrch to asi rozhodne za mě 8) Hlavně to vypadá, že nebude třeba podpora CJKOS.. A pokud by to šlo i přes klávesnici... Chrochrochro

V dokumentu se píše jak se pracuje s jakýmsi programem, částečně je uvedena instalace,... Jouda tam skutečně uvedeno není :))))

palmista řekl(a)...

Konečně jsem ty Docs pořádně testnul :-) takže díky za inspiraci a za překlad.

Vstup přes klávesnici mi nejde, jen vložením insert symbol jak píšu, k tomu bude potřeba asi pořád CJKOS.

Moc jsem si s tím ale zase nehrál. Použil jsem nejdřív textový soubor ale ten nebyl ok a tak jsem to uložil přes doc a zpět do notepadu jako txt utf-8 a pak je to stejně jako doc z wordu v Docs OK.
Pokud jde o funkčnost tak jsou MobiSystems Docs bezkonkurenčí, ale ne vše je super, občas jsou pomalejší a někdy si berou čas na překreslování apod.

btw Docs jdou koupit samostaně za 20 dolarů, celý OfficeSuite Classic kde je ještě SpreadSheet (také unicode) a Slides (nejsou unicode! a neumí pořádně česky :-( a ani nativní powerpoint) jsou za 40 dolarů.
Určitě to nejdřív pořádně otestuj, Docs mají 30 dennní trial, ať nekupuješ zajíce v pytli :-)

Michael řekl(a)...

Než to otestuju, tak se zeptám:
Podporuje to nativní DOC/XLS/PPT, nebo musím přes ten desktop konvertovat? Pokud konvert tak to si ani nenainstaluju. První teda zkusím smazat Docs to go a pak to nainstaluju.
Sháním se po něčem novém, jelikož Docs to go co jsou standardně v zařízení mi nepodporuje češtinu. A psát bez diakritiky je pro mě značnej opruz protože pak píšu daleko pomaleji. A na přednáškách je diakritika docela potřeba. O tom jsem se přesvědčil zrovna včera...

Michael řekl(a)...

Hm tak škoda, těch 9MB v PDA prostě nenajdu.. Chce to daleko víc, takže jsem skončil..

palmista řekl(a)...

Nějak jsem neměl čas pořádně odpovědět.
Docs umí nativně doc,txt,rtf. OfficeSuite Classic je balík Docs+SpreadSheet+Slides přitom ale Slides neumí nativní ppt a ani Unicode takže jsou k ničemu.
Kombinace Docs+Spreadsheet stojí 40 a OffcieSuite Classic taky. Nemusíš používat celý OfficeSuite, nechají se koupit samostaně jen Docs za 20 dolarů a taky ti pak nezaberou 9MB.