5. 9. 2007

Palm Foleo zrušeno!

Ed Cooligan CEO Palm Inc. na firemním blogu ohlásil zrušení Palm Folea. Zrušení přichází jen několik dní před uvedením na trh.
Za zrušením Folea je údajně snaha o sjednocení linuxových platforem pro Foleo a Treo. Přesněji řečeno, platforma bude jen jedna a to ta připravovaná pro Trea. Koncept Folea bude uložen "k ledu" a pokud se k němu Palm Inc. někdy v budoucnu vrátí, bude využívat stejnou platformu jako smartphony.
Ať už je vysvětlení jakékoliv, je to docela blamáž pro Palm Inc. a i Jeffa Hawkinse. Ed Cooligan musel mít k rozhodnutí o zrušení Folea opravdu dobrý důvod!
Foleu jsem zpočátku moc nefandil, bylo pro mě zklamáním a krokem špatným směrem. Nakonec jsem se před časem přece jen nechal trochu zviklat a Foleo jsme začal sledovat opět pozorněji - zbytečně. Můj největší omyl ohledně Folea je samozřejmost s jakou jsem byl přesvědčen, že Linux ve Foleu bude stejný jako v nadcházejících linuxových Treech. Připadalo mi to logické, užitečné, chytré a nebyla to pravda, bohužel.

Upraveno a doplněno 05/09

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Podle me je to jejich konec.
Uz tak na tom nejsou dobre a toto je posledni rana. Jakakoliv duvera zakazniku ted poklesne limitne k nule.
Moc jsem se nemylil, kdyz jsem kdysi prohlasil, ze management Palmu dela vse pro to, aby firmu pohrbil.

palmista řekl(a)...

Tak skeptický bych zase nebyl, uvidíme co má Palm připravené na 12. září pro Evropu a teprve pokud i to bude průšvih, začal bych se o Palm opravdu obávat. Foleo mi v jeho současné podobě chybět moc nebude.

Michael řekl(a)...

A bublina splaskla...... Hlavně že astraware vyrobil pár aplikací.. Nepřípomíná vám to PALM COBALT? Také pár aplikací, ale neexistuje (nebo se pletu?)

Anonymní řekl(a)...

Máte někdo zprávu, zda bude nové Treo/Centro/Gandolf na palm OS?

Jestli bude jen na WM, tak to už bude konečná pro Palm OS

palmista řekl(a)...

2 Michael: neuvěřitelné je, že vyvíjeli dvě linuxové platformy. Perplex z toho byl i Michael Mace, kdysi pracující pro Palm i Apple v pozici marketingu, sledování trendů a konkurence.
http://mobileopportunity.blogspot.com/2007/09/foleo-we-hardly-knew-ye.html

palmista řekl(a)...

"Máte někdo zprávu, zda bude nové Treo/Centro/Gandolf na palm OS?"

Rozhodně bude i verze s Palm OS viz poslední post
http://palmista.blogspot.com/2007/09/palm-centro-i-pro-evropu-s-palm-os.html

Michael řekl(a)...

Trochu mi to připomělo internetovou bublinu v druhé polovině 90.let... Aspirace na vaporware tohoto roku. Skoro dost dobrá novinářská kachna.
Pak jsou zde ale dvě otázky:
1) opravdu to existovalo a nebo to byla jen taková "sranda"?
2) z jakého důvodu by to pak odvolali?

Jak jsem zmínil na diskuzi na palmhelp, občas mi přijde, že tvůrci/výrobci snad prolejzají fóra a čtou, co uživatelé chtějí. A pak jim to tam nedají..

Anonymní řekl(a)...

Tak soucasna sitace mi prijde ne nepodobna te, co jsem si jiz prozil se svym MC218 - respektive s Psionem... halda slibu, ujistovani a ze dne na den konec...

palmista řekl(a)...

Foleo existovalo hodně realně, viz. fotky na linuxdevices.com
http://www.linuxdevices.com/news/NS6844359014.html

Michael řekl(a)...

palmista: dobře, existovalo reálně.. Ale kolik kusů? Spíš takové testovací vzorky, řekl bych. Podobně to vypadá, když Samsung připravuje novej mobil - vyrobí pár kusů a dá pár lidem. No a na mobilmanii hned maj recenzi..
Stejné to bylo s Palm x420 - spousta lidí diskutuje a fabuluje na téma, že se jednalo pouze o "krycí manévr" pro Tungsten W.

Anonymní řekl(a)...

Máma mi vždycky říkala: "netěš se"! Co si teď, já nebohý, pořídím za mé dosluhující REVO :-)) Poraďte!

palmista řekl(a)...

Zkusil bych počkat na Nokii N810 :-) pokud je podmínkou HW klávesnice