6. 9. 2007

Nová PDA od HP, Apple iPod touch a Nokia Internet Tablet

Včera Apple představil nový iPod touch, dnes pro změnu HP obnovila celou řadu iPAQů. Začnu dobrou zprávou pro mě jako příznivce PDA, HP na klasické PDA nezanevřelo a připravilo hned dvě nové řady.
Už od pohledu povedeným kouskem je HP iPAQ 210 s VGA displejem, USB hostem, 64 MB RAM, rychlým procesorem nové generace Marvell PXA 310 (624 MHz), podporou VoIP a Windows Mobile 6 Professional. Palmserver.cz včera zabodoval a povedl se jim svého druhu sólokapr, o nových HP iPAQ PDA informovali, pokud jsme se dobře po internetu díval, jako vůbec první!
Ještě k iPodu touch, nějak takhle jsme si vždy představoval LifeDrive 2. Samozřejmě iPodu touch do plnohodnotné náhrady za klasické PDA chybí snad tucet věcí a vysněné PDA 2.0 to zatím rozhodně není, ale pro začátek velmi dobré. Jen by si měli dát v Applu pozor na reklamní tvrzení, která zavánějí lží. Co mám na mysli? Prezentování webového prohlížeče Safari v iPodu touch jako nejpokročilejšího webového browseru v mobilních zařízeních. V kapesním Internet Tabletu Nokia N800 je totiž web browser Opera 9 s flash pluginem, který na rozdíl od Safari v iPodu je schopen přehrávat videa z YouTube přímo z webových stránek.
Mimochodem po několika týdenní zkušenosti s Nokií 770 je o mých dalších kapesních počítačích rozhodnuto, budou to Internet Tablety od Nokie. Zatím nadále ale používám jako hlavní PDA Palm TX a doufám, že mi TXko ještě nějaký ten pátek vydrží. Do budoucna mi jako nejlepší kombinace pro mé potřeby přijde chystané malé Palm Centro s Palm OS a k tomu Internet Tablet N800 od Nokie (tedy pokud se nestane zázrak a Palm v brzké době nevydá skvělé linuxové PDA).

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ty linuxove Nokie jsou perfektni, ale problem je v tom, ze se k nam oficialne nedovazi... Sice to lze (z nejakeho sedeho dovozu) teoreticky koupit na Megafoto.cz, ale ja mam s podobnymi E-shopy tak spatne zkusennosti, ze mne to pripada dost rizikove.
Co se tyce Palmu, prestal jsem po zruseni Folea jiz zcela verit slibum o novem OS. Myslim, ze to jsou jen podobne zvasty, jake jsme pred lety zazili pri krachu Commodoru a Atari. Uz ani neverim, ze se Centro s PalmOS bude u nas vubec prodavat.

palmista řekl(a)...

Já si svou Nokii 770 koupil z expansys.cz a díky tomu na ni mám celoevropskou záruku. V případě problému to má řešit místní zastoupení Nokie, tedy alespoň mi to tak tvrdili z Expansys. Pokud to místní Nokie odmíntne, tak se stále dá poslat přímo do Finska ... takže doufám že se 770 žádné potíže nebudou :-)

Pokud jde o Palm, jsem stále optimista, nakonec nový OS vydat musejí :-)

Unknown řekl(a)...

Koupil jsem N770 pres MEGAFOTO, po 10 mes. odesel display, vymena sice trvala 5 tydnu, ale jinak vse probehlo hladce.