Google zahájil letos v lednu přímý online prodej svého vlastního smartphonu Nexus One s velkou pompou. Měla to být revoluce v tom, jak si koncoví zákazníci kupují samrtphony a mobily vůbec.
Přímo a bez operátora.
Tedy model prodeje smartphonů, který funguje více v Evropě než USA a je poměrně častý v Česku.
Počty na přímo prodaných Nexus One s Android OS nesplnili očekávání. Během první 74 dní se v USA prodalo pouhých 135 000 smartphonů Nexus One, naproti tomu prvního iPhonu za stejnou dobu 1 milion a u Motoroly Droid (Android OS) dokonce více než milion.
To je neśupěch a tak přichází změna. Andy Rubin, který v Google Inc. projekt Android řídí, ohlásil na blogu změnu strategie. Místo přímého prodeje bude Google svůj Nexus One nabízet jen přes operátory. Vzorem je spolupráce, kterou uzavřel v Evropě s Vodafonem, který už aktuálně nabízí Nexus One ve Velké Británii. Stránka, na které se Nexus Ony prodávaly, bude jen rozcestníkem k prodejcům smartphonů s Androidem.
Revoluce skončila, zapomeňme.
Google se velmi rychle poučil, že vyrobit perfektní smartphone se špičkovým operačním systémem a jen ho nabídnout s tím, že si ho uživatelé najdou, nestačí. Marketing je to, co rozhoduje. Verizon utratil okolo 100 miliónů dolarů na marketingovou podporu Motoroly Droid a na prodejích je to zatraceně vidět. Naproti tomu Palm Pre Plus Verizon nepodpořil snad ani setinovou částkou a na prodejích to bylo také vidět …
Zdroj: Om Malik
Žádné komentáře:
Okomentovat