14. 12. 2008

Dilema zatím vyřešeno, první postřehy z používání Centra

Před časem jsem tu řešil dilema, co za elektronickou hračku si pořídit. Rozhodoval jsem se mezi Centrem, Treem Pro a iPhonem. Vítězem prvního kola se stalo Centro a fotky z rozbalení krabice bylo možné vidět i tady na Palmistovi.

Až na pár náhodných chvil jsem smartphone s Palm OS zatím dlouhodobě nepoužíval. Centro je tak pro mě premiérové zařízení. Paradoxem ale je, že Centro je zároveň derniérou Palm OS smartphonů. Koncepce "vše-v-jednom" mi dosud neseděla, tedy především v případě Palm OS smartphonů od Palmu, které prostě "vše-v-jednom" nenabízejí.

Centro jsem si pořídil:
1. proto, že jde o poslední klasický palm s Palm OS od Palmu a kdo ví, možná jeden z posledních palmů vůbec.
2. proto, že je natolik malé, že mi nahradí mobil a stále mi zůstane prostor pro další "hračku", která doplní to, co Centro neumí a přitom mohu dál používat oblíbený Palm OS.
3. proto, že recenze Centra byly příznivé.
4. proto, že cena byla příznivá

Pár postřehů z používání Centra:
Za prvé, systém v Centru je fakt rychlý, rychlejší než v Palmu TX. Pohled ve formě chatu na SMS je silně návykový a určitě se mi do budoucna dost prodraží. Chybí mi indikace vypnutí zvuku v horním stavovém řádku. Audio jack 2,5 mm je ... Překvapivě je surfování po internetu v Opeře Mini docela rychlé i bez WiFi a 3G. WiFi mi přesto občas chybí. Aplikace pro práci s fotkami je horší než ta v Palmu TX. Doručenky u O2 SIMky nefungují, musí se se proto zadávat kód YYYY (uložil jsem si ho na první místo v Quick Textu). Pocket Tunes jsou jen v základní verzi. Drive Mode (Palm jako USB mass storage) z LifeDrive v Centru bohužel nefunguje korektně. Bude to chtít pořídit si nejspíš Card Reader. S výdrží baterky zatím nemám problém, dva dny v pohodě při běžném používání. Kryt baterie bohužel vrže, musí se vypodložit. Centro ve skutečnosti vypadá lépe než na fotkách. Klávesnice, ač rozměrem malá, je překvapivě použitelná. Hawkova čeština je fajn. Facebook pro Palm OS je taky fajn a rozumí si s českými texty.

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Čau, tak Centro ti schvaluji, už ho mám od prázdnin a jsem s nim maximálně spokojený..

A taky přikládám pár postřehů:
- Facebook super
- Opera Mini v pohodě, jen by to chtělo rovnou prc a né to honit přes Javu
- vestavěný VersaMail s Gmailem jsem nerozchodil, takže když chci rychle kouknout na email tak použiji Java aplet od Googlu jenže ten zase neumí přílohy, tak chodím na WAP Gmailu přes operu
- V Opeře mi nejde napsat _ (podtržítko) někdy je to potřeba..
- momentálně hledám způsob jak z Centra Twittrovat, ale asi se budu muset spokojit s Facebookem..

palmista řekl(a)...

Čau, jo jo Centro je fajn :)

Jen pár poznámek:
- na twitter používám MoTwit, bohužel si ale neporadí na rozdil od Facebooku s českými znaky a tak se nechá twittrovat jen "cesky"
- gmail mi ve Versa mailu funguje a to jak přes IMAP tak i POP, nastavení co používám dám na blog.