29. 8. 2008

Dilema: Centro, Treo Pro nebo iPhone 3G?

Chystám se pořídit si QWERTY smartphone náhradou za kombinaci mobil + PDA. Původně byla volba jasná, Centro. Představení Palm Trea Pro spolu s oficiálním startem Apple iPhone 3G u našich mobilních operátorů mi rozhodnutí trochu zkomplikovalo.

Co požaduji od smartphonu:
- vždy přístupná qwerty klávesnice, tak aby se na smartu s trochou nepohodlnosti dalo psát jednoruč bez nutnosti vysouvat klávesnici do boku.
- dotykový displej
- rozumné rozměry
- rozlišení displeje >QVGA
- rozšiřitelnost paměťovými kartami
- kvalitní web browser
- sync s desktopem

Co bych rád aby smartphone měl/umožňoval, ale dovedu se bez toho obejít:
- WiFi/3G
- Skype
- GPS

Je evidentní, že do základních podmínek se Centro ještě napasuje, do rozšířených už jen těžko. Předčasné představení Trea Pro (které prý způsobilo i odložení výstavy DigitalLife v NYC, kde Palm tradičně představoval nové smartphony) mě donutilo k zamyšlení, zda nepřejít od Palm OS platformy, která se nachází ve stavu klinické smrti a je oživována jen díky koňským dávkám prodaných Center, k neoblíbeným Windows Mobile.

Centro jsem měl v ruce, je to prostě prima smart. Na Treo Pro si počkáme ještě pár týdnů, navíc Windows Mobile 6.1 jsem v reálu zatím neměl možnost vyzkoušet. Důvod proč mně Treo Pro dělá těžkou hlavu je jeho hardware, který se přesně trefil do mé představy o smartphonu a použití 3,5 mm audio jacku to jen podtrhuje.

No a pak je tu iPhone … miláček davů. Pokušení je opravdu velké :)

Recenze Palm Centra
Recenze Centra na PalmHelp.cz
Recenze Centra na palmare.idnes.cz
Recenze Centra na brighthand.com

Recenze Palm Trea Pro
Recenze Palm Treo Pro na brighthand.com

Recenze Apple iPhone
recenze iPhonu toho času na každém webovém rohu

Pokračování …

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

co tak treba nokia E71, vsude chválená, a dost lidi v diskuzich si chvali rychlost, kvalitu ovladani, vydrz a pod. chybí jen dotykový displej

Anonymní řekl(a)...

Občas zjistit GPS souřadnice se hodí, jednou za několik let někam jdu pěšky a pak je to užitečné ( V autě navigaci pochopitelně mám) :-)
3G podle mých zkušeností je vhodné pouze k rychlému vybití baterky nebo k padání hovoru. WiFi - to určitě není k zahození v zahraničí, zejména v USA, kde bývá internet zdarma. Každopádně kvůli WiFi bych se nikdy nerozloučil se super stabilním CENTRO s dokonalým PALM OS na který jsem zvyklý.

palmista řekl(a)...

Díky za názory.
Pokud jde o E71, měl jsme jí v ruce teď o víkendu, ale jen na pár minut. Pěknej strojek :) ale ten dotykáč mi tam trochu chyběl (nebo je to zvyk?).

Nejvíc mě na Centru asi vadí absence WiFi ...

libOl řekl(a)...

Jsem v podobné situaci a taky uvažuji o e71, ale počítám, že to vyhraje Treo Pro ;-) - nevadilo by mi ani s Palm OS.
Centro nechci - moc malá klávesnice (T680 je minimum) a WiFi se taky hodí.
U iPhone mám strach ze slabší organizace a přehlížení ČR trhu.
Takže i když mi na Palm OS platformě nic nechybí, asi přejdu na WM.
E71 láká (hlavně rychlostí), ale mám taky starch z chybějícího dotykáče.

Anonymní řekl(a)...

Centro je levné, spolehlivé a má skvělý PalmOS. Co se týče klávesnice, tak i s většími prsty není problém psát bez překlepů. Treo Pro patří do ůplně jiné kategorie. Je to skvěle vybavený stroj, dokonce byl označen za nejlepší ve své třídě, ale mě by vadil WindowsMobile. A iPhone je mrdka stroj, už párkrát sem ho měl v ruce a opravdu tam není nic, co by mě zaujalo.