11. 12. 2011

WebOS bude open source, HP chce pokračovat s tablety

    Odkládané rozhodnutí nové ředitelky HP Meg Whitmanové o osudu webOS, smartphonů a tabletů s webOS konečně padlo.

    Zdrojový kód webOS bude otevřen, HP hodlá zapojit do jeho vývoje komunitu a další participující firmy. To může (řekněme v případě Webosinternals) fungovat anebo také ne. O co se ale musí postarat HP, je řízení vývoje nebo najmutí někoho, kdo bude vývoj webOS řídit. Pokud jde o hardware, smartphony Pre jsou ven ze hry, zůstávají tablety TouchPad. U nich Meg Whitmanová naznačila, že HP se trhu tabletů nechce vzdát. A já dodávám - defakto ani nemůže. Pokud se budou započítávat tablety mezi osobní počítače, stane se Apple už příští rok jejich největším výrobcem a sesadí tak HP z prvního místa (zdroj: Canalys). To mi přijde jako sakra dobrá motivace pro HP pokračovat ve vývoji a výrobě tabletů s webOS i Windows a také to možná vysvětluje, proč rozhodnutí o webOS trvalo Meg Whitmanové tak dlouho (cca měsíc).

    Časový plán co, kdy a jak bude zveřejňováno, je hrubě nastíněn v tiskové zprávě HP a některé otázky zodpovězeny ve FAQ na stránkách HP.

     Ještě dodám, že se k otevření zdrojového kódu webOS vyjádřil (skepticky) John Gruber (Daring Fireball), stejně tak CNET. Aktuality k webOS jsou na webu The Verge a dalších obvyklých servrech o webOS viz sekce Odkazy.

3 komentáře:

Petr řekl(a)...

Pozdě :-( už jsem si u Ježíška objednal Android a hledám náhradní aplikace. Kdyby mi nezlobil digitizer, tak bych to možná vydržel.

Jakuje řekl(a)...

Je to takové polovičaté, zabít smartphony :( Pre3 jsem si pořídil asi před měsícem a jsem náramně spokojený.
Když jsem se opět po nějakém tom roce zase ponořil do vývoje aplikací, tak zjišťuju, že webOS 3.0 je již úplně jiný systém s jiným frameworkem na vývoj JS aplikací. Obecně z veškerého chování je vidět, že to HP tlačí směrem k tabletům, což je škoda. Zvlášť když jsem pro tablet stále nenašel využití na rozdíl od telefonu.

Palm Pre Plus řekl(a)...

Je to lepší závěr všeho, než jsem čekal, ale na vzkříšení webOS už stejně nevěřím.