1. 6. 2010

„Achilova pata“ Androidu

Android zažívá obrovský úspěch, Google v rychlém tempu vydává nové verze Android OS a stále další a další výrobci ohlašují nové smartphony a chystané tablety (dokonce už i MSI). Přesto právě tato bohatá nabídka může být nakonec „Achilovou patou“ Androidu.

Proč, to vysvětluje D. Salmons na webu TestFreaks. V článku The Android Achilles Heel odkazuje ke knize Barry Schwartze: The Paradox of Choice – Why More Is Less, ze které cituje ...

„Samostatnost a svoboda volby jsou kriticky důležité pro naše spokojené bytí, možnost výběru je tedy kriticky důležitá pro svobodu a samostatnost. Nicméně, přestože moderní Američané mají větší možnosti výběru než jakákoliv skupina lidí kdykoliv předtím, a proto mají, patrně, i více svobody a samostatnosti, není na nás vidět, že bychom z toho z psychologického hlediska těžili.“
The Paradox of Choice – Why More Is Less, kapitola 5.


... a ukazuje na příkladech, že přílišná nabídka může potencionální zájemce o Android vést k frustraci a zmatku z toho, co vlastně vybrat a poté časem i k nespokojenosti se stávajícím smartphonem v porovnání s nově prodávanými, lepšími modely, které jsou ale díky kontraktům na 24 měsíců většinou nedostupné. Paradoxně právě otevřenost Androidu, široká nabídka HW a možnost customizace pro jednotlivé operátory bude celou věc dále jen zhoršovat.

I mezi vývojáři aplikací může/bude tato bohatost HW i SW Androidu působit problém. Bude pro ně mnohem obtížnější psát své aplikace tak, aby běžely na všech verzích a ve všech zařízeních. Zdánlivě obrovský trh Andorid zařízení bude defakto spíše konglomerátem desítek subplatforem derivovaných z původní distribuce Androidu.

Docela zajímavý názor, řekl bych.

Upraveno 1.6.2010 v 11:30.

Žádné komentáře: