26. 7. 2008

FBReader: „Plucker“ i pro Windows XP

Už několik let každodenně používám v Palmu offline čtečku webových stránek a dokumentů Plucker pro Palm OS (freeware). Plucker jsem si oblíbil v dávné době, kdy Palmy byly spíše offline než online a použití standardních webových stránek bylo často spíše utrpením. Plucker sám o sobě je fajn, ale neobejde se bez kvalitního parseru (např. Sunrise), tedy aplikace na desktopu, která webové stránky pro Plucker připraví.

Sunrise byl a je pro mě tím pravým parserem a za dlouho dobu spokojeného používání kombinace Pluckeru+Sunrise mám dnes ve formátu Plucker už stovky webových stránek a dokumentů. Problém ovšem nastává ve chvíli, kdy přestane existovat původní webová stránka, web archiv není zrovna tím správným řešením a nebo dokument v jiné než Plucker podobě není.

To byl přesně ten důvod, proč jsem před časem hledal způsob jak dokumenty ve formátu Plucker pohodlně číst i na Windows desktopu. K řešení mi defakto pomohla náhoda a linuxový internet tablet Nokia 770, který jsem si minulý rok pořídil. Na Nokii jsem samozřejmě chtěl číst ebooky v Palm Docu stejně jako v Palmu a při hledání vhodné aplikace jsem snadno objevil open source FBReader, který podporuje Palm Doc a také řadu dalších formátu ebooků.
Následně jsme zjistil, že FBReader si rozumí i s Plucker formátem a navíc díky otevřenosti zdrojového kódu FBReaderu existují verze nejen pro kapesní zařízení, ale i pro desktopové operační systémy. K dispozici je tedy i Windows verze FBReaderu, která se mi na čtení dokumentů formátu Plucker na desktopu dobře osvědčila.

Stránky FBReaderu
www.fbreader.org/downloads

Plucker pro Palm OS a Vademecum pro Windows Mobile
www.plkr.org

Stránky Sunrise
sourceforge.net/projects/sunrisexp/

O doplňku Send to Sunrise pro Firefox
Send to Sunrise pro Firefox

Žádné komentáře: